War is coming to the Empire

Nie planowałem już dziś nic pisać ale takiej bomby jaka dziś spadła od FFG nie sposób nie skomentować! Otóż oficjalnie dostaliśmy dziś pierwszy spoiler kart z nowego dodatku do Przeznaczenia : Empire at War (tzn pierwszą była Sabina – ale mimo że jej karta jest pewna, oficjalnie była pokazana tylko garstce wybrańców na zamkniętym evencie). Bez zbędnego gadania, przyjrzyjmy się nowym zabawkom jakie pewnie jeszcze w tym roku trafią w nasze rączki:

Karty. Po prostu karty

 

Prepare for War.

swd07_prepare-for-war

Czerwony zły event mówiący po prostu dostań zasób. Co mi się w nim nie podoba? To obostrzenie – musisz zrobić claim w poprzedniej turze żeby tego uzyć inaczej jest martwą karta. W mono-red to może jeszcze…ale tak to Złoczyńcy mają lepsze metody na generowanie zasobów. Meh.

 

 

 

 

Quick Escape

swd07_quick-escapeNastępny meh jak dla mnie. Za 1 zasób usuwamy dwie kości, ok fajnie. Ale oddajemy za darmo claima, nie claimując defacto, czyli tracimy rozpoczęcie w następnej turze że o umiejce pola bitwy nie wspomnę. Na całej linii przegrywa z Zamarzniętymi Pustkowiami – mimo że Pustkowia usuwają jedną kość mniej to w ogólnym rozrachunku dają więcej benefitów.

 

 

 

 

Ruthless Tactics

swd07_ruthless-tactics No i tu nam się zaczynają ciekawe rzeczy! Za zero mając kość z kosztem dorzucamy koszt kości do jej wartości. Oprócz tego że karta ta we wszelakich aggro deckach pozwala wycisnąć obrażenia do maksimum pozwala nam domyślać się że zobaczymy ścianki kości z kosztem większym niż jeden! Osobiście nie spodziewałbym się ich na ściankach z obrażeniami – musiały by przedstawiać po 5 co najmniej. Za to na ściankach z discardami? Wywal całą rękę za dwa surowce? Wezmę to. Albo, co jeszcze ciekawsze na ściankach z …. surowcami? Kostki w stylu „zainwestuj aby zarobić”? Ciekawie się zapowiada.

 

 

Bo Poe potrzebuje jeszcze swojego dnia rzucenia granatem….

swd07_the-day-is-ours

W sumie w większości decków ani to dobre ani złe. Wyczuwam to trochę jako odpowiedź na tempo-decki które szybko claimują – a mając dwa zasoby i dużo akcji to wykonania możemy się spokojnie wylać na szybki claim, spokojnie zrobić swoje po czym podjumać (i jeszcze wykonać umiejkę w dodatku!) pole bitwy. Za 2 troszkę za drogie jak dla mnie – za 1 byłoby idealne, z racji tego że zazwyczaj zagrywać będziemy to gdzieś pod koniec tury gdzie zasoby po drodze mogą wsiąknąć.

 

 

 

 

„The one say says bad motherf%$#er”

 

Master of bad mother….eee wróc of the Council.

swd07_master-of-the-council

Zaczynają się naprawdę gorące spoilery! Koszt 4 czyli drogo, płatna umiejka czyli jeszcze drożej ale zerknijmy co to nam daje: WYPASIONĄ kostkę z dwoma ściankami specjali, 2 przepotężnymi ściankami walki wręcz i 2 ściankami supportowymi o wartości 2. wow. Ale jedziemy dalej co jest na umiejce? Zapłać dwa żeby przygotować postać? WUT? Dowolną postać. Wut? Postać która ma to cudo na sobie? WUT? Pisałem dziś wcześniej o giętych łańcuchach akcji…FFG chyba nie odrobiło pracy domowej bo….to + Przyśpieszenie mocy daje całkiem pewny (1/2 szansy na specjala na speedzie i 1/3 tutaj) NIESKOŃCZONY łańcuch akcji póki nie skończą się na zasoby….które również można by generować z tej samej postaci….Przeoczyłem ten „exhaust this upgrade” 🙂 Dzieki Karol! Ale to i tak daje łańcuszek Aktywacja>Szybkie Rączki odpalają Force Speeda>Odpalamy umiejkę Majstera>Wypłacamy buły….Po czy powtórka po akcji przeciwnika…Bęęęędzie srogo.

 

The Grand Admiral Mitth’raw’nuruodo

swd07_thrawn

W pierwszym momencie Thrawn nie powala – głownie przez koszt. 14 za pojedyńczego i 17 za elitę postaci która ani jednego obrażenia na kostce nie ma? Troszkę słabo. Ale po chwili zaczynasz dostrzegać te subtelną moc jaką posiada ta postać. Kostka mimo że supportowa jest strasznie mocna. Życia bardzo dużo bo aż 12. Ale główna jego moc to ta umiejka. Jest bardzo mocno metowa – czyli wiedząc co dany archetyp gra łatwiej będzie zgadnąć co ma na ręce np grając z Poe/Maz na ślepo można mówić 3 albo 5 bo wiadomo że ten deck zawsze na ręce ma albo jedną z głównych kart za 3 (DL-44/Detonator) albo za 5 (Sokół/Uwing) z Imperatorem 3 albo 4 i tak dalej. Ale są też metody żeby przed tą aktywacją zajrzeć na rękę przeciwnika…i wtedy wywalamy DOKŁADNIE tą kartę co chcemy z całej ręki przeciwnika. Niech ktoś mi powie że to jest słabe…

 

Cygan the force-sensitive thief

swd07_ezra-bridger

Ulubieniec (albo i nie) tłumów z X-winga gdzie nabawił się ksywki „Cygan” wita do Destiny i na dzień dobry łamie pewien konwenans a mianowicie jest pierwszą postacią w grze która pozwala wystawić 5 kostkowy skład! Trochę dziwny bo w wersji eEzra/eRey/Maz ale całkiem możliwe że sensowny. Co by nie mówić startujemy z 5 kościami na stole! I dwoma postaciami z przyśpieszarkami! Jedna Iluzja albo Druga Szansa szybko na niego zagrana zniweluje te niskie hpki a zarówno kostka jak i umiejka nie są złe (ba kostka jest bardzo dobra!) . Zapowiada się bardzo ciekawy bohater.

 

Pierwszy czarnuch* Star Warsów

swd07_mace-windu

No i bohaterowie dostali godny odpowiednik Imperatora. Co lepsze z kosztem pozwalającym wystawić Mace’a w elicie i dodatkowo dorzucić mu drugą postać…może Maz coby za wolny nie był ? 😀 Kostka maksymalnie ofensywna (4 z łapy!) umiejka jeszcze bardziej? Och masz imperatora z Iluzją, 3 shieldami ale tylko 2 hp?

Byłoby przykro.

Jakbym.

Usunął sobie kostkę. 😀

Wyczuwam następnego topa – dla mnie Mace to taki Luke na sterydach. Prosty jak kij od szczotki – ale tak samo jak rzeczony kij posprząta nam stół.

*nie, nazwanie Jacksona czarnuchem nie jest rasistowskie – chyba że jest on autorasistą (czytaj sam nie ma problemu z nazywaniem się tak;) )

 

Ja osobiście jaram się jak Anakin na Mustafar. Widać że dodatek może namieszać, ba! Sami twórcy dziś zapowiedzieli że namiesza mocno, więc nie zostaje nic tylko czekać na nowe spoilery….tudzież przecieki…? Podobno mamy w tym doświadczenie..? 😉

 

 

Dodaj komentarz